音を伝え合い自己表現力を育てる子どもの音楽活動についての考察

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/fcu/metadata/12024
ファイル
タイトル
音を伝え合い自己表現力を育てる子どもの音楽活動についての考察
別タイトル
A study of musical activities to promote mutual communication through sounds and to foster self-expression ability
著者
氏名 村山 ひろみ
ヨミ ムラヤマ ヒロミ
別名 MURAYAMA Hiromi
キーワード
Self-expression
Communication on sound
Explore
抄録

Music functions as most powerful self-expression in children. Self-expression in music activity is based on interactions between partners in a group and individually different intentions to use acquired musical skills.
Psychological factors, including self-affirmation in groups, trial and error in expression of musical content, accomplishment and resulting satisfactory, are likely to generate a pleasure of musical performances, which in turn would develop the ability to express oneself in music.

掲載雑誌名
福山市立大学教育学部研究紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Fukuyama City University
2
開始ページ
111
終了ページ
116
出版年月日
2014-02-28
出版者
福山市立大学教育学部
ISSN
21876347
NCID
AA12609650
責任DOI
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
旧URI
区分
fcu