「説得」としての教育的コミュニケーション : 教育的関係の再構成のための試論

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/11419
ファイル
タイトル
「説得」としての教育的コミュニケーション : 教育的関係の再構成のための試論
別タイトル
Educational communication as persuasion : reconstruntion of educational relationship
著者
氏名 矢野 博史
ヨミ ヤノ ヒロシ
別名 Yano Hiroshi
キーワード
説得
persuasion
コミュニケーション
communication
教育的関係
educational relationship
内容記述

The porpose of this paper is to change our idea of educational relationship. Through this considerations, the author has arrived at a suggestion which reqired us to grasp educational communications as persutional behavior. On that basis we are reqired to reconstruction educational relationship. And we build up our new epoch.

掲載雑誌名
広島文化女子短期大学紀要
30
開始ページ
9
終了ページ
15
出版年月日
1997-09-30
出版者
広島文化女子短期大学
ISSN
09137068
NCID
AN00213869
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
旧URI
区分
hbg