「説得」としての教育的コミュニケーション : 教育的関係の再構成のための試論
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/11419 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
30-2.pdf
( 564.0 KB )
公開日
:2013-02-08
|
||||||
タイトル |
「説得」としての教育的コミュニケーション : 教育的関係の再構成のための試論
|
||||||
別タイトル |
Educational communication as persuasion : reconstruntion of educational relationship
|
||||||
著者 |
|
||||||
キーワード |
説得
persuasion
コミュニケーション
communication
教育的関係
educational relationship
|
||||||
内容記述 |
The porpose of this paper is to change our idea of educational relationship. Through this considerations, the author has arrived at a suggestion which reqired us to grasp educational communications as persutional behavior. On that basis we are reqired to reconstruction educational relationship. And we build up our new epoch. |
||||||
掲載雑誌名 |
広島文化女子短期大学紀要
|
||||||
巻 |
30
|
||||||
開始ページ |
9
|
||||||
終了ページ |
15
|
||||||
出版年月日 |
1997-09-30
|
||||||
出版者 |
広島文化女子短期大学
|
||||||
ISSN |
09137068
|
||||||
NCID |
AN00213869
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||
旧URI | |||||||
区分 |
hbg
|