M. マクルーハンのメディア論における コミュニケーション・モデルとその教育学的含意
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/11785 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
社会情報学研究17-3時津 啓.pdf
( 864.0 KB )
公開日
:2013-02-26
|
||||||
タイトル |
M. マクルーハンのメディア論における コミュニケーション・モデルとその教育学的含意
|
||||||
著者 |
|
||||||
キーワード |
Marshall McLuhan
マクルーハン
media
メディア
Communication Model
コミュニケーション・モデル
teacher-learner
教師−生徒
tactile
触覚
|
||||||
抄録 |
The purpose of this paper is to explore a new model of educational communication in following with McLuhan's theory of media.This paper wants to reinterpret the action that 'a teacher informsa learner of the message'. |
||||||
掲載雑誌名 |
社会情報学研究
|
||||||
巻 |
17
|
||||||
開始ページ |
25
|
||||||
終了ページ |
34
|
||||||
出版年月日 |
2011-12
|
||||||
ISSN |
13418459
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ | |||||||
旧URI | |||||||
区分 |
hbg
|