重度・重複障害児の身体運動における意思伝達スキル向上に関する研究
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12110 | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
社会情報学研究21-5 加地 河野.pdf
( 690.0 KB )
公開日
:2017-03-17
|
||||||||||||
タイトル |
重度・重複障害児の身体運動における意思伝達スキル向上に関する研究
|
||||||||||||
別タイトル |
Improvement of body movement-related communication skills of children with severe and multiple disabilities
|
||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||
キーワード |
Movement of the Body
身体運動
Children with Severe and Multiple Disabilities
重度・重複障害児
Self-reliance activities
自立活動
Communication
コミュニケーション
|
||||||||||||
抄録 |
This paper discusses a practical approach involving support methodology for promoting body movements that make coordinated actions possible with a tutor’s help. |
||||||||||||
掲載雑誌名 |
社会情報学研究
|
||||||||||||
巻 |
21
|
||||||||||||
開始ページ |
25
|
||||||||||||
終了ページ |
31
|
||||||||||||
出版年月日 |
2016-12
|
||||||||||||
出版者 |
広島文化学園大学社会情報学部
|
||||||||||||
ISSN |
13418459
|
||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||
著者版フラグ | |||||||||||||
区分 |
hbg
|