幼稚園におけるあいさつ行動の形成 ―「引っ込み思案」がうかがえる幼児1名を対象に―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12272 | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
g08-003.pdf
( 1263.0 KB )
公開日
:2018-03-31
|
||||||||||||
タイトル |
幼稚園におけるあいさつ行動の形成 ―「引っ込み思案」がうかがえる幼児1名を対象に―
|
||||||||||||
別タイトル |
Shaping greeting behavior during kindergarten: Focusing on one withdrawn kindergarten student
|
||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||
キーワード |
kindergarten student(幼稚園児
greeting behavior(あいさつ行動)
visual prompt(視覚的プロンプト)
applied behavior analysis(応用行動分析)
|
||||||||||||
抄録 |
In this study, one kindergarten student lacking self-motivation was given instructions to provoke greeting behavior through the use of spoken language towards their teacher in a kindergarten setting. |
||||||||||||
掲載雑誌名 |
広島文化学園大学学芸学部紀要
|
||||||||||||
巻 |
8
|
||||||||||||
開始ページ |
27
|
||||||||||||
終了ページ |
31
|
||||||||||||
出版年月日 |
2018-02-26
|
||||||||||||
出版者 |
広島文化学園大学学芸学部
|
||||||||||||
ISSN |
2185-8837
|
||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||
区分 |
hbg
|