中学生による音楽鑑賞文の記述内容に関する基礎的研究( 1 )―音楽経験の有無が言語化にもたらす影響を中心に―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12274 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
g08-005.pdf
( 2.0 MB )
公開日
:2018-03-31
|
||||||
タイトル |
中学生による音楽鑑賞文の記述内容に関する基礎的研究( 1 )―音楽経験の有無が言語化にもたらす影響を中心に―
|
||||||
別タイトル |
Basic Research on Contents of Music Appreciation Writing by Junior High School Students (1) ―Focusing on the effects of the existence or lack of musical experience on verbalization―
|
||||||
著者 |
|
||||||
抄録 |
In the junior high school government curriculum guidelines that were revised in April 2012, the enhancement of language activities is the first thing mentioned as an important item that should be improved. Language activities are also incorporated into the area of appreciation in music courses, and activities such as “describing in words” and “criticizing with a basis” are stipulated. |
||||||
掲載雑誌名 |
広島文化学園大学学芸学部紀要
|
||||||
巻 |
8
|
||||||
開始ページ |
47
|
||||||
終了ページ |
58
|
||||||
出版年月日 |
2018-02-26
|
||||||
出版者 |
広島文化学園大学学芸学部
|
||||||
ISSN |
2185-8837
|
||||||
NCID |
AA12532487
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||
区分 |
hbg
|