特別支援教育における実態把握の方法及び内容について ──通級による指導を通して──
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12280 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
50-03.pdf
( 893.0 KB )
公開日
:2018-03-31
|
||||||
タイトル |
特別支援教育における実態把握の方法及び内容について ──通級による指導を通して──
|
||||||
著者 |
|
||||||
キーワード |
特別支援教育 Special Needs Education
教育的ニーズ Educational Needs
通級による指導 Special Support Services in Resource Rooms
特別な教育課程 Special Curriculum
発達障害 Developmental Disorders
実態把握 Assessment
|
||||||
抄録 |
In this study, the author summarized and analyzed the following issues: special needs education, special support services in resource rooms, the way and content about assessment of the pupils with retarded speech development. |
||||||
掲載雑誌名 |
広島文化学園短期大学紀要
|
||||||
巻 |
50
|
||||||
開始ページ |
27
|
||||||
終了ページ |
39
|
||||||
出版年月日 |
2017-12-28
|
||||||
出版者 |
広島文化学園短期大学
|
||||||
本文作成日付 |
2017-12-28
|
||||||
ISSN |
18846769
|
||||||
NCID |
AA12454339
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||
区分 |
hbg
|