個別の指導計画の分析―知的障害のある子どもの問題解決能力の育成に向けて―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12294 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
kk08-02.pdf
( 771.0 KB )
公開日
:2019-02-25
|
||||||
タイトル |
個別の指導計画の分析―知的障害のある子どもの問題解決能力の育成に向けて―
|
||||||
別タイトル |
Analysis of individual instruction plan: toward a problem-solving ability promotion in children with intellectual disability
|
||||||
著者 |
|
||||||
キーワード |
知的障害 intellectual disability
問題解決力 problem-solving ability
個別の指導計画 individual instruction plan
|
||||||
抄録 |
Problem-solving ability is a core concept in intellectual disability and must be considered in individual instruction plans for students to be successful. |
||||||
掲載雑誌名 |
子ども・子育て支援 研究センター年報
|
||||||
巻 |
8
|
||||||
開始ページ |
17
|
||||||
終了ページ |
25
|
||||||
出版年月日 |
2019-12-25
|
||||||
出版者 |
広島文化学園
|
||||||
ISSN |
2186-4144
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||
区分 |
hbg
|