『ミュージックチャイルド』で行った音楽療法の実際 ―小グループで行ったセッションの意義―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12427 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
kk09-02.pdf
( 1036.0 KB )
公開日
:2020-02-01
|
||||||||||||||||||
タイトル |
『ミュージックチャイルド』で行った音楽療法の実際 ―小グループで行ったセッションの意義―
|
||||||||||||||||||
別タイトル |
Music therapy practice at Music Child -Significance of sessions held in small groups-
|
||||||||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||||||||
キーワード |
音楽療法 Music Thrapy
障がい児 children on disability
小グループ Small group
|
||||||||||||||||||
抄録 |
Music therapy can be performed in individual sessions or in group sessions. Individual sessions and group sessions both have the advantages and disadvantages of its own.In this study, a music therapy session called selective silence was held by having two people with completely different personalities. A was not good at expressing himself while B was unable to suppress self-expression. This music therapy session became an example of that each other stimulated each other, which made the session more effective. |
||||||||||||||||||
掲載雑誌名 |
子ども・子育て支援 研究センター年報
|
||||||||||||||||||
巻 |
9
|
||||||||||||||||||
開始ページ |
19
|
||||||||||||||||||
終了ページ |
23
|
||||||||||||||||||
出版年月日 |
2019-12-25
|
||||||||||||||||||
出版者 |
広島文化学園
|
||||||||||||||||||
ISSN |
2186-4144
|
||||||||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||||||||
区分 |
hbg
|