「総合的な学習の時間」における「主体的・対話的で深い学び」に関する 一考察 ― 異なる多様な他者との対話の実現に向けて ―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12458 | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
File |
人間健康学部研究2-4 山中 山内 渡邉 坂越 中尾.pdf
( 1111.0 KB )
Open Date
:2020-03-31
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Title |
「総合的な学習の時間」における「主体的・対話的で深い学び」に関する 一考察 ― 異なる多様な他者との対話の実現に向けて ―
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Title Alternative |
A Study on Proactive, Interactive and Authentic Learning in the Period for Integrated Studies: For Dialogue with Diverse Others
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Author |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Subject |
総合的な学習の時間
the Period for Integrated Studies
対話
Dialogue
主体的
Proactive
対話的で深い学び
interactive and authentic learning
議論
Discussion
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Abstract |
This article examines the nature of dialogue and discussion, and some issues in class. Chapter I summarises the purpose of the Period for Integrated Studies appeared in 1998. We then examine the significance and the problems on “proactive, interactive and authentic learning” based on the characteristics of modern society. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Journal Title |
人間健康学研究
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Volume |
2
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Spage |
31
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Epage |
44
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Published Date |
2019-12
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Publisher |
広島文化学園大学人間健康学部
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ISSN |
24349798
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Language |
jpn
|
||||||||||||||||||||||||||||||
NIIType |
Departmental Bulletin Paper
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Text Version |
出版社版
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Set |
hbg
|