「総合的な学習の時間」における「主体的・対話的で深い学び」に関する 一考察 ― 異なる多様な他者との対話の実現に向けて ―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12458 | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
人間健康学部研究2-4 山中 山内 渡邉 坂越 中尾.pdf
( 1111.0 KB )
公開日
:2020-03-31
|
||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル |
「総合的な学習の時間」における「主体的・対話的で深い学び」に関する 一考察 ― 異なる多様な他者との対話の実現に向けて ―
|
||||||||||||||||||||||||||||||
別タイトル |
A Study on Proactive, Interactive and Authentic Learning in the Period for Integrated Studies: For Dialogue with Diverse Others
|
||||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
キーワード |
総合的な学習の時間
the Period for Integrated Studies
対話
Dialogue
主体的
Proactive
対話的で深い学び
interactive and authentic learning
議論
Discussion
|
||||||||||||||||||||||||||||||
抄録 |
This article examines the nature of dialogue and discussion, and some issues in class. Chapter I summarises the purpose of the Period for Integrated Studies appeared in 1998. We then examine the significance and the problems on “proactive, interactive and authentic learning” based on the characteristics of modern society. |
||||||||||||||||||||||||||||||
掲載雑誌名 |
人間健康学研究
|
||||||||||||||||||||||||||||||
巻 |
2
|
||||||||||||||||||||||||||||||
開始ページ |
31
|
||||||||||||||||||||||||||||||
終了ページ |
44
|
||||||||||||||||||||||||||||||
出版年月日 |
2019-12
|
||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 |
広島文化学園大学人間健康学部
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ISSN |
24349798
|
||||||||||||||||||||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||||||||||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||||||||||||||||||||
区分 |
hbg
|