知的障害のある自閉症スペクトラム障害児の指導目標に関する分析 ―自立活動の個別の指導計画における実行機能に関する記述を中心に―
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12470 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
g10-01.pdf
( 1015.0 KB )
公開日
:2020-03-31
|
||||||
タイトル |
知的障害のある自閉症スペクトラム障害児の指導目標に関する分析 ―自立活動の個別の指導計画における実行機能に関する記述を中心に―
|
||||||
別タイトル |
Analysis of teaching goals for autistic students with intellectual disability: Focusing on executive function in description in an individualized education plan for self-reliance activities
|
||||||
著者 |
|
||||||
キーワード |
特別支援学校 school for special needs education
自立活動 self-reliance activities
個別の指導計画 individualized education plan
自閉症スペクトラム障害 autism spectrum disorders
適応行動 adaptive behavior
実行機能 executive function
|
||||||
抄録 |
The purpose of this research is to confirm the content related to executive function for ASD (autism spectrum disorder) children with intellectual disabilities, focusing on the teachers’description in the teaching goals for individualized education plans for the self-reliance activities. |
||||||
掲載雑誌名 |
広島文化学園大学学芸学部紀要
|
||||||
巻 |
10
|
||||||
開始ページ |
1
|
||||||
終了ページ |
12
|
||||||
出版年月日 |
2020-03-27
|
||||||
出版者 |
広島文化学園大学学芸学部
|
||||||
ISSN |
2185-8837
|
||||||
NCID |
AA12532487
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||
区分 |
hbg
|