コロナ禍における子ども支援活動の試み ―接触/非接触のハイブリッドシステムの構築に向けて―

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12543
ファイル
タイトル
コロナ禍における子ども支援活動の試み ―接触/非接触のハイブリッドシステムの構築に向けて―
別タイトル
Exploratory Research for Supporting Pupils with Difficulties under Covid-19 Pandemic
著者
氏名 伊藤 駿
ヨミ イトウ シュン
別名 Shun ITO
氏名 池谷 賢人
ヨミ イケヤ ケント
別名 Kento IKEYA
氏名 中丸 和
ヨミ ナカマル ナゴミ
別名 Nagomi NAKAMARU
氏名 桑田 湧也
ヨミ クワダ ユウヤ
別名 Yuya KUWADA
キーワード
子ども Pupils
東日本大震災 Great East Japan Earthquake
コロナ禍 Covid-19 Pandemic
抄録

This paper aims to examine how we can support children in under the Covid-19 pandemic. The epidemic of Covid-19 has severely restricted the movement of people and, as a result, the support for children has been seriously limited. Therefore, we attempted to provide support with children in these situations. Specifically, we developed a hybrid system which combined virtual and face-to-face learning support activities for children in areas affected by the Great East Japan Earthquake where there is a chronic shortage of volunteers. Firstly, this paper clarifies the problems of virtual and face-to-face support activities based on each method. Then, the possibilities and prospects of a hybrid format of virtual and face-to-face support activities are discussed.

掲載雑誌名
子ども・子育て支援 研究センター年報
10
開始ページ
25
終了ページ
32
出版年月日
2020-12-28
出版者
広島文化学園
ISSN
2186-4144
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
区分
hbg