学校教育における原発事故の伝承方法に関する考察 ――ウクライナのチェルノブイリ原発事故伝承の事例から――

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12560
ファイル
タイトル
学校教育における原発事故の伝承方法に関する考察 ――ウクライナのチェルノブイリ原発事故伝承の事例から――
別タイトル
Educational Translation of Experiences on Nuclear Powerplant Accident In case of Chernobyl nuclear accident
著者
氏名 中丸 和
ヨミ ナカマル ナゴミ
別名 Nakamaru Nagomi
氏名 伊藤 駿
ヨミ イトウ シュン
別名 Ito Shun
キーワード
チェルノブイリ原発事故 Chernobyl disaster
伝承 translation
ウクライナ Ukraine
放射線教育 radiation education
抄録

The aim of this paper is to provide some suggestions on translation of the Fukushima nuclear power plant accident in schools by considering the case of the Chernobyl nuclear power plant accident in Ukraine. Ten years have passed since the accident at the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant, and until now, it is the important issue to reconstruct the disaster. From now on, history of the accident. Ukrainian schools are advanced examples of the transmission of the lessons of the Chernobyl disaster. The schools in Ukraine have tried to share the problems of the nuclear accident with other regions and to pass on the problems to them, not only to the region considering the transmission of the nuclear accident, it is important to consider how to share the issues with people in other regions and how to pass them on to future generations, in addition to the issues of Fukushima Prefecture, which was severely damaged by the accident.

掲載雑誌名
広島文化学園大学学芸学部紀要
11
開始ページ
9
終了ページ
18
出版年月日
2021-03-16
出版者
広島文化学園大学学芸学部
本文作成日付
2021-03-31
ISSN
2185-8837
NCID
AA12532487
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
区分
hbg