幼児教育アドバイザーの幼稚園への働きかけの変容を捉える
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12573 | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
kr07-02.pdf
( 1081.0 KB )
公開日
:2021-03-31
|
||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル |
幼児教育アドバイザーの幼稚園への働きかけの変容を捉える
|
||||||||||||||||||||||||||||||
別タイトル |
Capturing the Transformation of Early Childhood Education Advisors' Approaches to Kindergartens
|
||||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
キーワード |
幼児教育アドバイザー
幼稚園教育
教員の意識
行動変容
|
||||||||||||||||||||||||||||||
抄録 |
The purpose of this study was to identify what kind of advice was given in kindergartens by analyzing the transcripts of interviews with early childhood education advisors. The role of the early childhood education advisors was clarified from the perspective of capturing the improvement of the expertise and qualifications of the kindergarten teachers who received continuous advice and the change in their awareness. |
||||||||||||||||||||||||||||||
掲載雑誌名 |
子ども学論集
|
||||||||||||||||||||||||||||||
巻 |
7
|
||||||||||||||||||||||||||||||
開始ページ |
15
|
||||||||||||||||||||||||||||||
終了ページ |
26
|
||||||||||||||||||||||||||||||
出版年月日 |
2021-3-20
|
||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 |
広島文化学園大学大学院教育学研究科
|
||||||||||||||||||||||||||||||
ISSN |
2187-8146
|
||||||||||||||||||||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||||||||||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||||||||||||||||||||
区分 |
hbg
|