持続可能な社会を実現するための「総合的な学習の時間」 : SDGs の再考を通じて
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/12577 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
kr07-06.pdf
( 395.0 KB )
公開日
:2021-03-31
|
||||||
タイトル |
持続可能な社会を実現するための「総合的な学習の時間」 : SDGs の再考を通じて
|
||||||
別タイトル |
The Period for Integrated Studies for Sustainable : Society through a rethinking of SDGs
|
||||||
著者 |
|
||||||
キーワード |
SDGs
総合的な学習の時間 The Period for Integrated Studies
資本主義 Capitalism
コミュニズム Communism
カール・マルクス Karl Marx
|
||||||
抄録 |
This article examines the possibility of education to realize a sustainable society through a rethinking of the SDGs. The subject of this project is transformation of people and society in order to realize a sustainable society. In other words, the SDGs are an attempt to realize another form of life in the face of a apocalyptic crisis. However, from Marx's point of view, the SDGs are nothing more than a change in the rules of capitalism and cannot realize a sustainable society. I focus on the idea of communism, this is an imagination of a form of life different from capitalism and will bring about a major shift in education. |
||||||
掲載雑誌名 |
子ども学論集
|
||||||
巻 |
7
|
||||||
開始ページ |
69
|
||||||
終了ページ |
76
|
||||||
出版年月日 |
2021-3-20
|
||||||
出版者 |
広島文化学園大学大学院教育学研究科
|
||||||
ISSN |
2187-8146
|
||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||
区分 |
hbg
|