メニューコストと景気循環
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/690 | ||||||
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ファイル |
13-04.pdf
( 4.0 MB )
公開日
:2008-04-28
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タイトル |
メニューコストと景気循環
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別タイトル |
Menu costs and business cycle
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著者 |
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キーワード |
New Keynesian
ニューケインジアン
Menu cost
メニューコスト
N. G. Mankiw
マンキュー
Sticky price
硬直的価格
Aggregate-demand externality
総需要外部性
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抄録 |
In the presence of menu costs can make prices sticky, and this stickiness can have a large cost to society. Suppose that a firm originally sets its price too high and later must decide shether to cut its price. The firm makes this decision by comparing the benefit of a price cut -- higher sales and profit -- to the cost of price adjustment. Yet because of the aggregate -- demand externality, the benefit to society of the price cut would exceed the benefit to the firm. |
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掲載雑誌名 |
社会情報学研究
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巻 |
13
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開始ページ |
35
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終了ページ |
40
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出版年月日 |
2007-12-25
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出版者 |
呉大学社会情報学部
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ISSN |
1341-8459
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NCID |
AN10586239
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本文言語 | |||||||
資料タイプ |
紀要論文
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著者版フラグ | |||||||
関連URL | |||||||
旧URI | |||||||
区分 |
hbg
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