コンピュータ演習の授業改善の試み

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hbg/metadata/7954
ファイル
タイトル
コンピュータ演習の授業改善の試み
別タイトル
An Attempt to Improve the Syllabus for Computer Laboratory
著者
氏名 廣兼 孝信
ヨミ ヒロカネ タカノブ
別名 Hirokane Takanobu
氏名 星出 仁美
ヨミ ホシデ ヒトミ
別名 Hoshide Hitomi
キーワード
コンピュータ教育
computer education
シラバス
syllabus
抄録

In this study, a survey was conducted to improve the syllabus for the classes of computer laboratory at this college. The result of the survey shows that the students in the level I classes of computer laboratory had better feelings of satisfaction, effectiveness, and progression than the ones in the level II. The result also shows that the feelings of satisfaction varied depending on the students' majors, and the feelings of effectiveness and progression varied according to students' experiences at their previous schools and also at their homes in computing. In the degree of achivement, the students in the level I classes showed better than the ones in the level II, and student's experience in computing at previous school or at one's home was related to the 'degree of achievement. The result of the survey shows meaningful factors to improve the syllabus for the computer laboratry.

内容記述

この論文は国立情報学研究所の電子図書館事業により電子化されました。

掲載雑誌名
広島文化短期大学紀要
36
開始ページ
39
終了ページ
46
出版年月日
2003-07-31
出版者
広島文化短期大学
ISSN
13483587
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
旧URI
区分
hbg