小学校教員養成における算数科授業記録の読みに関する一考察:分数の誤答をめぐる読みのケースにおいて-

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hcu/metadata/106
File
Title
小学校教員養成における算数科授業記録の読みに関する一考察:分数の誤答をめぐる読みのケースにおいて-
Title Alternative
A Study on Reading of Arithmetic Class Record in Primary School Teacher Training:In the case of reading over mistakes of fractions in utterance records
Author
氏名 近藤 毅
ヨミ コンドウ タケシ
別名 KONDO Takeshi
Subject
分数の誤答
スキーマ
授業記録
教員養成
算数科の指導力
発言の吟味
NDC
375.412
Journal Title
広島都市学園大学 子ども教育学部紀要=Bulletin of Hiroshima Cosmopolitan University Faculty of Childhood Education
Volume
6
Issue
2
Spage
37
Epage
51
Published Date
2020-03-26
Publisher
広島都市学園大学
ISSN
2189-163X
Language
jpn
NIIType
Departmental Bulletin Paper
Text Version
出版社版
Rights
(C)広島都市学園大学
Set
hcu