多様性を包摂するノルウェーの学校教育方針と理念:家庭科・家政教育の手がかりとして
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hcu/metadata/124 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
File |
foce.0702.004.pdf
( 1994.0 KB )
Open Date
:2021-04-07
|
||||||||||||||||||||||||
Title |
多様性を包摂するノルウェーの学校教育方針と理念:家庭科・家政教育の手がかりとして
|
||||||||||||||||||||||||
Title Alternative |
Norwegian School Education Policy and Philosophy Embracing Diversity: As a Clue for Home Economics Education
|
||||||||||||||||||||||||
Author |
|
||||||||||||||||||||||||
Subject |
共生
多様性
人権
学校教育
高等教育
coexistence
diversity
human rights
school education
higher educat
|
||||||||||||||||||||||||
NDC |
372.3894
|
||||||||||||||||||||||||
Abstract |
本研究の目的は,2017年にノルウェー研究視察で入手した学校教育に係る資料『基本原則-基礎教育の理念と方針』及び『小学校教員養成大学カリキュラム』について,共生・多様性の視点から内容を検討することにある。 The purpose of this study was to examine from a viewpoint of coexistence and diversity the contents of the following materials concerned with school education, which were obtained while visiting Norway in 2017: The Basic Principles - The Ideas and Policies of Fundamental Education and The University Curriculum to Train Elementary School Teachers. |
||||||||||||||||||||||||
Journal Title |
広島都市学園大学 子ども教育学部紀要=Bulletin of Hiroshima Cosmopolitan University Faculty of Childhood Education
|
||||||||||||||||||||||||
Volume |
7
|
||||||||||||||||||||||||
Issue |
2
|
||||||||||||||||||||||||
Spage |
35
|
||||||||||||||||||||||||
Epage |
43
|
||||||||||||||||||||||||
Published Date |
2021-3-26
|
||||||||||||||||||||||||
Publisher |
広島都市学園大学
|
||||||||||||||||||||||||
ISSN |
2189-163X
|
||||||||||||||||||||||||
Language |
jpn
|
||||||||||||||||||||||||
NIIType |
Departmental Bulletin Paper
|
||||||||||||||||||||||||
Text Version |
出版社版
|
||||||||||||||||||||||||
Rights |
(C)広島都市学園大学
|
||||||||||||||||||||||||
Set |
hcu
|