小学校教員養成におけるプログラミング教育に関する研究(1)― 教育版LEGO MINDSTORMを用いた授業実践例 ―

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hijiyama-u/metadata/12495
ファイル
タイトル
小学校教員養成におけるプログラミング教育に関する研究(1)― 教育版LEGO MINDSTORMを用いた授業実践例 ―
別タイトル
Developing Programming Education in Teachers Training Program( 1)— A Case Study of Utilizing “LEGO MINDSTORM” in Science Class —
著者
氏名 鹿江 宏明
ヨミ カノエ ヒロアキ
別名 KANOE Hiroaki
キーワード
プログラミング教育
小学校
レゴ・マインドストーム
小学校教育養成課程
学習指導案
抄録

The present series of these studies were planned to develop programing education in teachers training program. The purpose of this study is to find out what students have improved through learning in this program utilizing“ LEGO MINDSTORM". The main findings are : (1) students were able to keep their interest and concern by some appropriate learning tasks and activities, (2) students felt sense of accomplishment through this program, (3) learning this course, students have thought this program is useful for children to grow their programming thinking ability.

掲載雑誌名
比治山大学紀要
24
開始ページ
111
終了ページ
119
出版年月日
2018/03
出版者
比治山大学
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
著者版
ソートキー
11
区分
hijiyama-u