米国子供話し言葉,児童向け読み物の書き言葉,およびその融合語彙表から見える語彙の特徴 : 小学校英語活動語彙選択の客観的指標として

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hirokoku-u/metadata/7020
File
Title
米国子供話し言葉,児童向け読み物の書き言葉,およびその融合語彙表から見える語彙の特徴 : 小学校英語活動語彙選択の客観的指標として
Author
氏名 三宅 美鈴
ヨミ ミヤケ ミスズ
別名 Miyake Misuzu
Abstract

Vocabularies in language materials in “English activities" in elementary schools (ES) have not been examined enough as to their effectiveness for English in junior high schools. So, this study aims at clarifying the characteristics of spoken and written language of American children and an integrated vocabulary list of spoken and written language to be one of the effective references to introduce vocabularies in ES. The usefulness oft he findings of this study is also verified at the end.

Description

標題紙タイトル : JACET Chugoku-Shikoku Chapter research bulletin : JACET-CSCRB

Journal Title
大学英語教育学会中国・四国支部研究紀要
Issue
5
Spage
21
Epage
38
Published Date
2008-03
Publisher
大学英語教育学会中国・四国支部
ISSN
1349-0265
NCID
AA1235641X
Language
jpn
NIIType
Journal Article
Text Version
出版社版
Old URI
Set
hirokoku-u