グローバル・ブランディング研究の回顧と展望 : 消費者行動の視点から

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hiroshima-cu/metadata/12443
File
Title
グローバル・ブランディング研究の回顧と展望 : 消費者行動の視点から
Title Alternative
グローバル・ブランディング ケンキュウ ノ カイコ ト テンボウ : ショウヒシャ コウドウ ノ シテン カラ
Reviewing the Literature of Global Branding : A Consumer Behavior Perspective
Author
氏名 李 玲
ヨミ リ レイ
別名 LI Ling
Subject
グローバル・ブランド
ローカル・ブランド
グローバル消費文化
ブランド品の意味
消費者行動
Abstract

It is said that although international and global brands have existed in one form or another for a long time, formal scholarly inquiry about the specific domain of global brands did not take root until the 1980s. Now the progress of globalization has put global brands on center stage. The current study aims to review the past and present of global branding research from the viewpoint of consumer behavior. It consists of the following three sections: the relationship between global and local brands, especially focused on the construct of perceived brand globality and local iconicity, global consumer culture, and branded product meanings. Finally, a view for future research on market globalization will be discussed.

Description Peer Reviewed
Journal Title
広島国際研究 = Hiroshima Journal of International Studies
Volume
24
Spage
47
Epage
64
Published Date
2018-11-30
Publisher
広島市立大学国際学部
ISSN
1341-3546
NCID
AN10485683
Language
jpn
NIIType
Journal Article
Text Version
出版社版
Set
hiroshima-cu