中国小売企業の海外出店とその特徴
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hiroshima-cu/metadata/12446 | ||||||
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ファイル |
HJIS24-65.pdf
( 1209.0 KB )
公開日
:2019-02-21
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タイトル |
中国小売企業の海外出店とその特徴
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別タイトル |
チュウゴク コウリ キギョウ ノ カイガイ シュッテン ト ソノ トクチョウ
Characteristics of Chinese Retailers’ Overseas Stores
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著者 |
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キーワード |
中国小売企業
実態調査
海外出店の特徴
多国籍化のパターン
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抄録 |
With the rapid growth of outward foreign direct investment (OFDI) by Chinese enterprises, relevant research on Chinese multinational enterprises (MNEs) has attracted great attention. Prior studies mainly focus on international activities and mechanisms unique to Chinese enterprises that differ from those in Japan, the United tates, and Europe that are aimed at manufacturers but do not involve retailers. This study focuses on the multinationalization of retailers through overseas stores and attempts to clarify how Chinese multinational retailers (MNRs) differ from Japanese MNRs by conducting a questionnaire and discerning patterns in the multinationalization of Chinese retailers from a case study. |
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査読の有無 |
有
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掲載雑誌名 |
広島国際研究 = Hiroshima Journal of International Studies
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巻 |
24
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開始ページ |
65
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終了ページ |
84
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出版年月日 |
2018-11-30
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出版者 |
広島市立大学国際学部
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ISSN |
1341-3546
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NCID |
AN10485683
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本文言語 |
日本語
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資料タイプ |
学術雑誌論文
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著者版フラグ |
出版社版
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区分 |
hiroshima-cu
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