教育政策に揺れる日本語,「学習」vs.「学修」1 ─ ─「学習」「学修」を前部要素とする合成語─ ─

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hju/metadata/12113
ファイル
タイトル
教育政策に揺れる日本語,「学習」vs.「学修」1 ─ ─「学習」「学修」を前部要素とする合成語─ ─
別タイトル
The Japanese Language Affected by Education Policy: ‘ 学習 ’ vs. ‘ 学修 ’ Part One ── The Compound Word Including ‘ 学習 ’ or ‘ 学修 ’ as the First Element──
著者
氏名 渡邊 ゆかり
ヨミ ワタナベ ユカリ
別名 WATANABE Yukari
キーワード
学習
学修
教育政策
NDC
373
373.1
抄録

In the 82nd General Meeting of the Central Council for Education held on August 28, 2012, a report entitled ‘Qualitative Change of College Education for Constructing a New Future –Towards Colleges and Universities Where We Learn All Our Life and Master Our Ability to Think’ was published. With this announcement many colleges and universities have begun to use the phrases like ‘ 学修時間 ’ and ‘ 学修支援 ’ instead of ‘ 学習時間 ’ and ‘ 学習支援 ’. 
What we are concerned here is whether some differences in use between ‘ 学習– noun ’ and ‘ 学修– noun ’ are observed before and after the report of the Central Council for Education (August 28, 2012) was announced

掲載雑誌名
広島女学院大学論集
63
開始ページ
23
終了ページ
39
出版年月日
2016-2-29
出版者
広島女学院大学
ISSN
0374-8057
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
区分
hju