フロント・タイヤのスリップアングルを考慮したフロント・アライメントの構造に関する試作

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hkg/metadata/12008
File
Title
フロント・タイヤのスリップアングルを考慮したフロント・アライメントの構造に関する試作
Title Alternative
The trial production about the structure of the front alignment in consideration of the slip angle of the front tire
Author
氏名 大田 次郎
ヨミ オオタ ジロウ
別名 Ohta Jiro
氏名 谷岡 彰
ヨミ タニオカ アキラ
別名 Tanioka Akira
Subject
Handling
Alignment
Camber
Fuel Consumption
Camber Angle
Abstract

Among many trade-offs in the automotive technologies, fuel economy and the steering stability are one of the typical case. In this report, we verified the effects of changing camber angles in response to driving conditions, in attempts to improve both the fuel economy and vehicle stability during comparing maneuver.

Journal Title
自動車整備技術に関する研究報告誌
Issue
42
Spage
28
Epage
32
Published Date
2013-10
Publisher
全国自動車短期大学協会
Language
jpn
NIIType
Conference Paper
Text Version
出版社版
Set
hkg