技術科実習題材の製作と頒布による,中学校と高等学校教育の系統的学びと理解度の高まりを求める実践
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hkg/metadata/12034 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
AA11419398_50_p9.pdf
( 2.0 MB )
公開日
:2018-03-20
|
||||||||||||||||||
タイトル |
技術科実習題材の製作と頒布による,中学校と高等学校教育の系統的学びと理解度の高まりを求める実践
|
||||||||||||||||||
別タイトル |
Understanding Systematic Learning at Junior and Senior High Schools Through Preparing and Distributing Technology Education Teaching Materials
|
||||||||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||||||||
キーワード |
Systematic learning
Technology education
Junior high school
High school
Teaching materials
中学校技術科
実習題材の製作
高等学校
系統的な学び
正確な理解度
|
||||||||||||||||||
抄録 |
MEXT publicly announced the Junior high school curriculum, to be fully implemented in 2021. The guidelines order systematic learning. That is because the student's education at Junior high school leads into and develops in high school. However, Junior high school technology education is difficult because the corresponding subjects are different depending on the high school course: General, Integrated, Industrial or Commercial. 文部科学省より,2021年に完全実施される中学校学習指導要領が公示された。その内容の取り扱いで,中学校の学習が高等学校の学習に連携・発展する系統的な指導が求められている。しかし中学校技術科教育は,相当する教科が高等学校各科(普通科,総合科,工業科,商業科等)によって専攻が異なることからその関連は難しい。 |
||||||||||||||||||
査読の有無 |
査読有
|
||||||||||||||||||
掲載雑誌名 |
広島国際学院大学研究報告
|
||||||||||||||||||
巻 |
50
|
||||||||||||||||||
開始ページ |
9
|
||||||||||||||||||
終了ページ |
17
|
||||||||||||||||||
出版年月日 |
2017-12
|
||||||||||||||||||
出版者 |
広島国際学院大学
|
||||||||||||||||||
ISSN |
1345-3858
|
||||||||||||||||||
NCID |
AA11419398
|
||||||||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||||||||
区分 |
hkg
|