多様な学問領域の体験プログラムの開発
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hkg/metadata/6449 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
AA11419398_42_p.27.pdf
( 1566.0 KB )
公開日
:2010-05-13
|
||||||||||||||||||
タイトル |
多様な学問領域の体験プログラムの開発
|
||||||||||||||||||
別タイトル |
Development of an Experiential Program Encompassing Diverse Academic Fields
|
||||||||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||||||||
キーワード |
Practical Exercise
Experimental Program
Materials
Engineering Education
Energy Education
|
||||||||||||||||||
抄録 |
The Hiroshima Engineers Reaching Out (HERO) group was organized in 2003 and is comprised of staff from Hiroshima Kokusai Gakuin University. In open lectures aimed at making students understand widely-used advanced technology through simple experiments and practical exercises, HERO began a trial “Multi-discipline Experiential Program” for the university students. After detailed investigation of the content of this program, HERO began offering a course entitled “Technology and Industrialization” from 2007 that can be counted towards credits for practical engineering education. We wish to report here on the establishment of the “Multi-discipline Experiential Program” and “Technology and Industrialization” educational programs along with providing results and problems encountered. 平成15年度より,広島国際学院大学の教員からなるグループ「HERO」を立ち上げた。HEROは一般に広く利用されている高度な技術を,わかりやすい実験・実習などの体験を公開講座などによって理解させるために,本学の学生を対象とした「多分野体験プログラム」を試行的に開始した。このプログラム内容を精査し,平成19年度から,実践工学教育として単位認定可能な「技術と産業化」を開講することとなった。ここでは,「多分野体験プログラム」と「技術と産業化」の教育プログラムの開発およびその成果と課題について報告する。 |
||||||||||||||||||
査読の有無 |
査読有
|
||||||||||||||||||
掲載雑誌名 |
広島国際学院大学研究報告
|
||||||||||||||||||
巻 |
42
|
||||||||||||||||||
開始ページ |
27
|
||||||||||||||||||
終了ページ |
34
|
||||||||||||||||||
出版年月日 |
2009-12
|
||||||||||||||||||
出版者 |
広島国際学院大学
|
||||||||||||||||||
ISSN |
1345-3858
|
||||||||||||||||||
NCID |
AA11419398
|
||||||||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||||||||
旧URI | |||||||||||||||||||
区分 |
hkg
|