生徒の数学的活動を促す授業づくりに関する考察─生徒の既習の数学的知識に視点をあてて─

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hue/metadata/12283
File
Title
生徒の数学的活動を促す授業づくりに関する考察─生徒の既習の数学的知識に視点をあてて─
Title Alternative
A Study on Lesson Planning that Promotes Mathematical Activities : Focusing on Students’ Learned Mathematical Knowledge in the Classroom
Author
氏名 平岡 賢治
ヨミ ヒラオカ ケンジ
別名 Hiraoka Kenji
氏名 野本 純一
ヨミ ノモト ジュンイチ
別名 Nomoto Junichi
Journal Title
広島経済大学研究論集
Volume
40
Issue
1
Spage
1
Epage
8
Published Date
2017-06-30
Publisher
広島経済大学経済学会
ISSN
0387‐1444
NCID
AN00408380
Self DOI
Language
jpn
NIIType
Departmental Bulletin Paper
Text Version
出版社版
Set
hue