生徒の数学的活動を促す授業の教材研究に関する研究─教科書の問題理解に関する方略の視点から─

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hue/metadata/12433
File
Title
生徒の数学的活動を促す授業の教材研究に関する研究─教科書の問題理解に関する方略の視点から─
Title Alternative
A Study On Teaching Materials of Lesson that Promotes Students’ Mathematical Activities : From the Viewpoint of Teachers’ Understanding of Problems in Textbooks
Author
氏名 平岡 賢治
ヨミ ヒラオカ ケンジ
別名 Hiraoka Kenji
氏名 野本 純一
ヨミ ノモト ジュンイチ
別名 Nomoto Junichi
Journal Title
広島経済大学研究論集
Volume
42
Issue
2
Spage
17
Epage
26
Published Date
2019-11-30
Publisher
広島経済大学経済学会
ISSN
0387-1444
NCID
AN00408380
Self DOI
Language
jpn
NIIType
Departmental Bulletin Paper
Text Version
出版社版
Set
hue