実験を取り入れた物理学講義による学生の物理学に対する 姿勢・考え方の変化

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/it-hiroshima/metadata/12235
ファイル
タイトル
実験を取り入れた物理学講義による学生の物理学に対する 姿勢・考え方の変化
別タイトル
Positive changes in student attitudes and beliefs about Physics obtained by incorporating experiments into lectures on Physics
著者
氏名 大村 訓史
ヨミ オオムラ サトシ
別名 Ohmura Satoshi
氏名 前原 俊信
ヨミ マエハラ トシノブ
別名 Maehara Toshinobu
キーワード
active learning
instruction incorporating experiments
student attitudes and beliefs about Physics
抄録

We investigate how student attitudes and beliefs about Physics are affected by instruction incorporating experiments into lectures. The attitudes and beliefs are evaluated by 11-item Likert-scale (agree-disagree) survey extracted from Maryland Physics Expectations survey before and after the instruction to first year university students. The results of this survey indicate that this type of instruction brings positive changes to how students see Physics.

掲載雑誌名
広島工業大学紀要. 教育編
17
開始ページ
9
終了ページ
12
出版年月日
2018-02
出版者
広島工業大学
ISSN
1346-9983
NCID
AA11599121
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
権利情報
publisher
区分
it-hiroshima