ラーニングアナリティクス: -LCT成績と期末試験成績の関係-

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/it-hiroshima/metadata/12261
ファイル
タイトル
ラーニングアナリティクス: -LCT成績と期末試験成績の関係-
別タイトル
Learning Analytics: A Relationship Between the LCT Ability Value and the Final Examination Grade
著者
氏名 廣瀬 英雄
ヨミ ヒロセ ヒデオ
別名 Hirose Hideo
キーワード
online testing
learning check testing
item response theory
抄録

To find students at drop-out risk as early as possible, the LCT (learning check testing) results may be effectively used because the LCT is performed at every lecture even if the testing time duration is short and the difficulty to each question is not so difficult. Investigating the final examination results with the LCT ability, two kinds of placement test scores, and the number of successful LCT, we have found that the LCT information is more informative than those of others. It would be beneficial to use the accumulated LCT results during the semester.

掲載雑誌名
広島工業大学紀要. 教育編
18
開始ページ
59
終了ページ
63
出版年月日
2019-02
出版者
広島工業大学
ISSN
1346-9983
NCID
AA11599121
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
権利情報
publisher
区分
it-hiroshima