焼きなまし法を用いた最適列車運行スケジューリング

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/it-hiroshima/metadata/3780
ファイル
タイトル
焼きなまし法を用いた最適列車運行スケジューリング
別タイトル
An Optimal Train Scheduling by Using Simulated Annealing
著者
氏名 今橋 範之
ヨミ イマハシ ノリユキ
別名 Imahashi Noriyuki
氏名 永田 武
ヨミ ナガタ タケシ
別名 Nagata Takeshi
キーワード
train rescheduling
examination model
restriction condition
annealing method
suboptimal operation pattern
NDC
686.7
抄録

This paper discusses the Electric Railways Driving Support System. It is an important factor of railway services to resume the service shortly under disrupted conditions. When the train schedule falls into disorder, it is necessary to meet the train service arrangement. The problem of the train rescheduling is a class of complex optimization problem, which includes discrete and continuous variables. In this paper, we proposed an effective method for solving the train rescheduling problem using the simulated annealing approach. The proposed approach is applied to a simple test system. Simulation results show that the proposed method is effective and promising.

掲載雑誌名
広島工業大学紀要. 研究編
41
開始ページ
193
終了ページ
197
出版年月日
2007
出版者
広島工業大学
ISSN
13469975
NCID
AA11599110
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
旧URI
区分
it-hiroshima