適切な教科内容による学習意欲喚起の重要性について : 学習モチベーションに関する研究

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/it-hiroshima/metadata/8149
ファイル
タイトル
適切な教科内容による学習意欲喚起の重要性について : 学習モチベーションに関する研究
別タイトル
The Importance of Stimulating Willingness to Learn by Means of Suitable Learning Content : Study on Students’ Learning Motivation
著者
氏名 加澤 恒雄
ヨミ カザワ ツネオ
別名 Kazawa Tsuneo
氏名 山藤 誠司
ヨミ サンドウ セイジ
別名 Sando Seiji
キーワード
questionnaire to students
willingness to learn
science education
English education
higher education
ESP education
NDC
377
抄録

Actual class types that exist in secondary education were investigated with a questionnaire in June 2002. In this paper, we analyze this questionnaire, investigate how familiarity with content influences willingness to learn. We discuss the effectiveness and the influences of scientific and English lesson content. In addition, we refer to the necessity of promotion of ESP (English for Specific Purposes) education in the curriculum of science and technology.

掲載雑誌名
広島工業大学紀要. 教育編
9
開始ページ
47
終了ページ
55
出版年月日
2010-02
出版者
広島工業大学
ISSN
1346-9983
NCID
AA11599121
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
旧URI
区分
it-hiroshima