実験を取り入れた物理学講義による学生の物理学に対する 姿勢・考え方の変化
URI | http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/it-hiroshima/metadata/12235 | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ファイル |
education17_009-012.pdf
( 362.0 KB )
公開日
:2018-03-01
|
||||||||||||
タイトル |
実験を取り入れた物理学講義による学生の物理学に対する 姿勢・考え方の変化
|
||||||||||||
別タイトル |
Positive changes in student attitudes and beliefs about Physics obtained by incorporating experiments into lectures on Physics
|
||||||||||||
著者 |
|
||||||||||||
キーワード |
active learning
instruction incorporating experiments
student attitudes and beliefs about Physics
|
||||||||||||
抄録 |
We investigate how student attitudes and beliefs about Physics are affected by instruction incorporating experiments into lectures. The attitudes and beliefs are evaluated by 11-item Likert-scale (agree-disagree) survey extracted from Maryland Physics Expectations survey before and after the instruction to first year university students. The results of this survey indicate that this type of instruction brings positive changes to how students see Physics. |
||||||||||||
掲載雑誌名 |
広島工業大学紀要. 教育編
|
||||||||||||
巻 |
17
|
||||||||||||
開始ページ |
9
|
||||||||||||
終了ページ |
12
|
||||||||||||
出版年月日 |
2018-02
|
||||||||||||
出版者 |
広島工業大学
|
||||||||||||
ISSN |
1346-9983
|
||||||||||||
NCID |
AA11599121
|
||||||||||||
本文言語 |
日本語
|
||||||||||||
資料タイプ |
紀要論文
|
||||||||||||
著者版フラグ |
出版社版
|
||||||||||||
権利情報 |
publisher
|
||||||||||||
区分 |
it-hiroshima
|