教室で鍛える小論文 : 「他山の石」方式の導入

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/kure-nct/metadata/8470
ファイル
タイトル
教室で鍛える小論文 : 「他山の石」方式の導入
別タイトル
Method to Improve Short Essay Making Skill of All the Students by a Class : Introduction of "TAZAN NO ISHI" Method
著者
氏名 小助川 元太
ヨミ コスケガワ ガンタ
別名 Kosukegawa Ganta
キーワード
guidance of a short essay
all the members improve a short essay making skill.
小論文指導
全員の小論文作成技術を向上させる
抄録

It is difficult to teach many students how to write short essay at the same time. Generally guidance of a short essay has many the cases that one teacher teaches one student. But there is a method of short essay guidance effective simply because plural students learn it together. It is the "TAZAN NO ISHI" method that this report introduces. A person notices one's weak point by pointing out a weak point of another person. Because students contribute an opinion for each short essay which they wrote each other, as for this method, all the members improve a short essay making skill.

掲載雑誌名
呉工業高等専門学校研究報告
68
開始ページ
1
終了ページ
8
出版年月日
2006
出版者
呉工業高等専門学校
ISSN
0286-4037
NAID
110005050443
本文言語
日本語
資料タイプ
紀要論文
著者版フラグ
出版社版
旧URI
区分
kure-nct