教育改善活動を目指した ティーチング・ポートフォリオの導入

URI http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/pu-hiroshima/metadata/12449
File
Title
教育改善活動を目指した ティーチング・ポートフォリオの導入
Title Alternative
Introduction of the teaching portfolio which aimed at educational improvement
Author
氏名 黒田 寿美恵
ヨミ クロダ スミエ
別名 KURODA Sumie
氏名 吉川 ひろみ
ヨミ ヨシカワ ヒロミ
別名 YOSHIKAWA Hiromi
氏名 山中 道代
ヨミ ヤマナカ ミチヨ
別名 YAMANAKA Michiyo
氏名 松宮 透高
ヨミ マツミヤ ユキタカ
別名 MATSUMIYA Yukitaka
氏名 堀江 真由美
ヨミ ホリエ マユミ
別名 HORIE Mayumi
氏名 梅井 凡子
ヨミ ウメイ ナミコ
別名 UMEI Namiko
Subject
ティーチング・ポートフォリオ
ワークショップ
教育改善
Faculty Development
teaching portfolio
workshop
educational improvement
faculty developmen
Abstract

ティーチング・ポートフォリオ(以下,TP)は,教員個人の自己省察を基盤としており,将来に向けて自らの教育活動を改善し続けることを可能にする。保健福祉学部では,平成25 年度よりTP 導入のための取り組みを開始し,平成26 年度にはTP 作成ワークショップを開催した。本稿では,これらの取り組みについて報告する。

The teaching portfolio (hereafter, TP) is based on an individual  teacher’s self-reflection and makes it possible to continue improving one’s educational activity towards the future. In the Faculty of Health and Welfare, the efforts for introducing TP were started in 2013, and a TP production workshop was held in 2014. This paper reports these efforts.

Description

特集

Journal Title
人間と科学 : 県立広島大学保健福祉学部誌 = Humanity and science : journal of the Faculty of Health and Welfare
Volume
16
Issue
1
Spage
69
Epage
76
Published Date
2016-03
Publisher
県立広島大学
Created Date
2017-02
ISSN
1346-3217
NCID
AA12121256
Language
jpn
NIIType
Journal Article
Text Version
出版社版
Sort Key
10
Set
pu-hiroshima